söndag 30 september 2012

Counting the days...saknasaknasaknar min smurfipoodle.

Det hanns inte med någon Ronja den här helgen eftersom hon var busy med lagfester och allt vad det var och jag bestämde mig för att ta en spontanbesök till bokmässan.
Jag saknar henne så det värker i hela hjärtat. Det är awesome att fortfarande vara så upp över öronen kär när det gått över åtta månader sedan vi träffades.
Normalt sett är jag verkligen inte en förhållandeperson. Jag är faktiskt rädd för det, to be honest.
Jag går igenom olika steg, kriser. 3-månaderskrisen, där jag får ångest över att vara instängd och vill dra mig ur. 5-månaderskrisen, när jag har dåligt samvete för att jag inte har något pirr i magen längre och undrar vad det är för fel på mig. Sedan 8-månaderskrisen när jag inser att det måste finnas något bättre där ute för mig, och gör slut. Det låter hemskt men sådan är jag, apparently.
Har jag haft någon av dessa med Ronja? Niet. Sitter här och pirrar i hela kroppen av längtan och istället för att räkna månaderna jag "klarar av" (sad but true) så vet jag att hon är den jag vill spendera mitt liv med, och jag räknar månaderna jag får spenera med världens underbaraste, vackraste, smartaste, roligaste och knäppast människa. Min människa. Bara min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar