tisdag 30 oktober 2012

Bit of an update, lassies and lads.

  • Pallar inte kategorier. Det blev bara veligt. Dock finns det nu ett månadsarkiv i vänsterspalten om ni vill stalka någon specifik tidpunkt i mitt liv :)
    -
  • Har hittat det första gröna téet jag gillar (MAN, WHOA!)
    -
  • Filar på lite tishor m.m. som jag ska köpa nu när bidraget kommer. Mitt självförtroende har verkligen varit i en bigass svacka ett bra tag, men jag får försöka gaska upp mig lite! Hey hade jag gjort precis som jag ville hade jag haft turkosblått hår och skitsnygga kläder hela tiden men A) dyrt B) tänker för mycket på vilket intryck jag ger på praktikplatser osv.
    Ooooooooh well. Dessutom sliter det som en satans rävrumpa (?) på håret att färga i extrema färger. Kanske är dags att köpa den där peruken jag velat ha i några år._. Eh?


    -
  • Om en vecka är det dags för Mindless Self Indulgence med min Ronnyponny! Har peppat hela dagen med min setlist men nu är det Cure som gäller!
    -
  • Har börjat göra ordning lite i Emils/mitt rum. Om ni missat hela den grejen så vill jag ju bo mer hos pappa medan min bror i princip vägrar bo där. Ska ta över hans rum men det är "bådas" rum trots att jag är den som får inreda som jag vill osv. Mysigt källarrum with le potential. Har flyttat runt möbler och tagit ut hans fula källarhylla + groteska glasbord. Även lagt lakan över hans ILLRÖDA soffa som jag helst vill kasta ut men inte vet var vi skulle göra av. Nu när soffan inte lyser rött är de blå väggarna inte så hemska (hälften blå, hälften vita). Det är faktiskt en Tardis-blå färg:D! Pappa bad mig välja ut två stora planscher förut, för min bror har två giganto-ramar som bara står. Först hade jag tänkt köpa en very epic Darth Vader-plansch jag såg på Amazon uk men den var lite liten. Så det blir antingen Amelie + Wristcutters eller Amelie + Doctor Who :) Har kollat upp lite småsaker på Ikea och Åhlens också, see below. Tyvärr tog jag ingen före-bild, which i should have done.


  • Sedan vet jag inte om jag nämnt att jag och Ronja varit ihop ett halvår, men det har vi i alla fall! Time flies eh? Hon kommer imorgon och stannar i fem dagar varav sista dagen är konsertdagen:) Någon dag tänkte vi dra till Göteborg med Frida också för lite julklappsjakt! Hade varit kul att klämma in bio på kvällen men Brave går bara på svenska, stupid country!!! :@ Det är trööööligt att bo i Uddevalla för det finns aldrig något att göra. Utom att typ se på serier eller film, gå en promenad och hångla. Inte för jag klagar, men lite omväxling skadar inte. 

1 kommentar:

  1. Haha, så fel du har ;)
    Att färga håret i extrema färger kan vara sjukt BRA för håret, om man gör på rätt sätt!

    Att bara kleta i färgen sliter, ja.
    MEN, om man blandar ut färgen med en eller två flaskor silikonfritt balsam, och istället använder färgen som balsam, så kommer ditt hår må som en kung, som mitt ;) Mitt hår har aldrig varit så friskt och starkt som när jag började färga det knallrosa!!

    SvaraRadera