torsdag 11 oktober 2012

IKEA med elevrådet i tisdags :)

Vi har haft som projekt nu ett tag att byta lokaler på biblioteket och "Åkessons Loge" a.k.a det allmäna sällskapsrummet som finns i skolbyggnaden. Vi har fått tillåtelse att fixa i ordning logen efter bytet och därför åkte vi i elevrådet tillsamans med Malin från freeteam och städchefen Carina till IKEA för att köpa möbler och sådant. Det var en utmattande men rolig dag - jag älskar ju trots allt make overs ;) Från början trodde vi elever att det gällde typ ett par fotöljer och lite småpynt men det slutade med möbler och inredning för en, ja, rätt hög summa jag inte får tala om haha. Skolan ska egentligen spara in på allt just nu men det är en del, inte bara elever, som ogillar vår rektor och hennes sätt att hantera saker och ting så jag antar att det rörde sig om en liten revolt.
Frukosten kostade bara tio spänn och var faktiskt väldigt god för att vara IKEA-frukost. Är jag ensam om att avsky deras torra äckliga mat? Bröden var hur som helst varma, mysigt :)
Lunch ingick också, och har ju en tendens att fota vad jag äter (hipsturrrrr) så där kom en liten räkbild också, haha. Jag hann inte fota så mycket medan vi gick runt tyvärr för på varje avdelning förekom crazy debatter och småkrig om vad vi skulle välja - som turligt nog resulterade i en överenskommelse i 99% av fallen. Bilder kommer när logen är klar förstås.
Köpte lite grejer till mig själv också, on a budget men ändå, som jag lägger upp bilder på någon gång när jag har orken.


Frukost för tio kronor - inte helt fel. 

Frida smuttade på sitt Earl Gay.

Blev lite kär i det här mysiga rummet. 
Lunchin' time.
Smådjursnördar som vi är hittade vi ett hamster-terrarie, haha.
Bigass tavla som vi tjatade till oss, hihi. Fin va?
Vagnarna innan vi gått ut för att plocka på lagret. 
Lea kände att en photobomb var ett bra sätt att avsluta dagen;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar