tisdag 30 oktober 2012

Jag älskar puttriga boarding school-filmer.

Kvällens första film heter Tanner Hall, och har legat och skräpat på min hårddisk ett tag. Den utspelar sig på en internatskola för unga tjejer och fokuserar mest på Rooney Maras karaktär Fernanda. En lugn och eftertänksam good girl som får reda på att Victoria, en flicka hon umgicks med när hon var liten, skall börja på samma skola. Victoria var den som fick Fernanda att öppna ögonen för den ondska som finns i livet, och har inte ändrat sedan dess. Modig, okonventionell och djupt olycklig kommer hon till Tanner Hall och förändrar de andra flickorna, medan Fernanda själv hamnar i en trasslig affär med sin mammas väns make.
Det är ingen film som lämnar ett superstarkt intryck, men jag njöt av sceneriet, musiken, garderoben och den allmänna atmosfären:) Jag har ju som sagt en förkärlek för filmer som utspelar sig på internat - helst flickskolor. Andra bra, om ni nu delar min lilla fetish, är "Cracks" och "Never let me go".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar