onsdag 17 oktober 2012

Jo, jag fick ju mina diagnoser också.

Utöver kronisk depression är jag nu diagnostiserad med Aspergers Syndrom och Koncentration/uppmärksamhetsstörning UNS (meaning lite mildare än ADHD, utan närmare specifikation.) 
Många har undrat, så there it is. Kommer börja med att höja Venlafaxine-dosen vilket ändå skulle göras. Det kan tydligen hjälpa vissa med ADHD så det är värt ett försök innan vi börjar titta på andra läkemedel som typ Concerta eller Ritalin. Jag ogillar tabletter egentligen, så hoppas att två flugor går att slå i en smäll.
Ang Asperger finns ju ingen medicinering och det hade jag inte velat ha ändå eftersom det är en stor del av hur jag är som person. I kinda like it actually. Jag är jag. Sedan ska vi ev. ta kontakt med ett vuxenhabiliterings-center i Uddevalla som vi fick broschyrer till. De kan förmodligen hjälpa mig med tekniska prylar och sådant som kan underlätta min vardag. Typ något smartphone-liknande med hjälpsamma appar osv. Har även funderat på att ha något liknande jag hört att hörselskadade kan få - nämligen att läraren har en liten mikrofon på sig och så har de, öh, jag antar hörlurar eller en hörapparat eller något... som de hör läraren i. Hoppas det i sådant fall finns hörlurar... Tänk så underbart att kunna stänga ute sorlet och inte bli så fruktansvärt trött hela tiden. Att kunna uppmärksamma läraren istället. Here's hoping that this product is not only in my head.
Mer än så här vet jag inte just nu... förutom att jag också ska ha samtal med min mentor och vicerektorn om anpassad skolgång. Jag vill inte ha ett eget schema eller något men kanske att frånvaro inte ska räknas in så länge jag håller mig på samma betygsnivå eller något i den stilen. Det hade varit bra att kunna jobba hemma vissa gånger. Nu ska jag sova, hoppas detta svarat på era funderingar. Är det något annat får ni naturligtvis säga till eller fråga.
Good night darlings!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar