onsdag 24 oktober 2012

Svar till en läsare: Hur många husdjur?

"Hur många husdjur har du nu & hur många har du haft?"

Just nu har jag 

Marsvin - Frasse & Zigge. Närmar sig 7 år, bor hos mamma där jag är på helgen. 
Hamster -  Yuki.  Ungefär 1 år, bor med mig på skolan och har djurvakt på helgen. 
Katt - Isis. Omkring 4-5 år (hittekatt), bor hos pappa för hans tjej adopterade den.

Tidigare har jag haft:
Marsvin - Molgan, blev 6 år, dog av ålder.
Marsvin - Robin, blev 6 år, avlivades pga. ålder.
Marsvin - Missy, blev 4 år, avlivades pga. tumör.
Marsvin - Lilla My, blev 5 år, avlivades pga andningsproblem.
Häst - La Bella Luna ("Bella"), avlivades pga. hälta + brutet ben (long horrible story...)
Häst - Gibson, avlivades pga. okänd sjukdom.
Sköthäst - Tootsie, såld.
Sköthäst - Tindra, kvar hos ägaren.
Foderhäst - Trasan, vi valde att inte köpa honom.

Sköthäst (föl av Tootsie) - Scooby, såld.

Gibson ägde jag aldrig, men tog hand om & red honom i princip hela min uppväxt.
Jag och mamma fick kontakt med en kvinna vid namn Helene som hade ett litet privatstall och behövde hjälp med djuren. Hon ägde både Gibson, Tootsie och Tindra. De två stona var dock för unga för att rida så dem skötte vi bara och promenerade med etc. Vår egen häst Bella hade vi sedan i samma stall och red ofta ut med både Bella och Gibson. 






Tidigare djur 

Missy.

Mysan (Lilla my.)

Trasan (Alcatraz.)
Tindra.


Gibson 

Bella
Tootsie & Fölis


Mina äldsta marsvin kan jag tyvärr inte visa nu eftersom jag är en såndär tuff 90tals-unge...som faktiskt bara har A-N-A-L-O-G-A foton på dem, någonstans. Whoooa man, i'm ooold.

1 kommentar:

  1. En kille som du känner ;)27 oktober 2012 14:23

    Det var min fråga.

    SvaraRadera