onsdag 7 november 2012

De senaste två dagarna har varit ett helvete.

Jag märkte när jag kom till skolan på måndag att jag missat att få med mig mina mediciner. Varken mamma eller pappa ville komma med dem och det gick inga bussar.
Förr när jag missat en tablett har jag blivit sängliggande hela nästa dag för ögonen hänger inte med och jag får fruktansvärd yrsel + illamående.
Nog blev det så den här gången också, men eftersom det tog längre tid en vanligt att få tag på ett piller gick också symptomen längre. Gick från yrsel till frossa, smärta i hela kroppen, blöt hosta, skakningar, illamående och värst av allt - krampliknande stötar som gick genom hela kroppen.
Det höll på så där i ungefär 8 timmar innan mamma kom och hämtade mig, gav mig värktabletter och bäddade ner mig i min säng. Fan det värsta jag varit med om, ingen överdrift. Somnade ett tag, väl hemma, och när jag vaknade var stötarna bättre... kände mig bara som jag hade flunsan ungefär. Gjorde ont att andas och hela lungorna var slemmiga.
Sjukvårdsupplysningen sade att jag förmodligen fått flunsan också... som om det bara skulle råkat komma samtidigt. Hon tyckte det var konstigt med så mycket problem bara på grund av en tablett.
Googlade istället, och fick fram att väldigt många har precis samma symptom vid utsättning av Venlafaxine. Speciellt beskrev de stötarna som går genom kroppen. Så ja, jag förstod att jag hade rätt och att det inte var något annat än abstinens.
När natten kom vaknade jag minst en gång i timmen av att stötarna kom tillbaka och jag hade så fruktansvärt ont i ländryggen och benen. Satte mig i duschen och spolade varmt vatten över kroppen för att smärtsan skulle lindras, men den kom tillbaka så fort jag gick ut ur duschen.
Kan inte äta heller för det gör för ont. Har druckit några glas mjölk för vatten skär i halsen. Nu har jag tagit flera värktabletter igen och somnade i några timmar... skönt. Det är dock konstigt att det inte är helt bra än. Det har gått ett dygn nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar