fredag 30 november 2012

Isis version av att "hjälpa till" =

Flytta in i sitt kojslott och anfalla alla monster (aka händer) som försöker stjäla det från drottningen.
Så gick det till igår kväll när jag packade upp kartonger. Knaskatten nummer ett höll mig sällskap hela tiden, strök sig mot benen, undersökte allt jag plockade upp, klättrade på saker och till slut bestämde hon sig för att chilla lite i sin crib. Jag lekte med handen på kartongens ovansida och hon blev helt tossig - vem är det som klampar på mitt tak?!
Rummet är för övrigt mycket mysigare redan. Emil hade målat två väggar blå (eller ja, målaren), ställt in fula trista möbler (typiska kala ikea-grejer) och lämnat det dammigt och orört. Jag har flyttat ut glasbordet och möblerat om resten. Flyttat in mina böcker och filmer, börjat pynta väggarna med mina typiska Sanna-kollage och ställt ut jordglob, ljus och ljusslingor för mysfaktor. Nu är det inköpen kvar. har ungefär 1000:- i budget från faderskapet som jag blad annat tänkte köpa tavelfärg för så jag kan ha en blackboard-vägg som jag hade i mammas hus innan det såldes.


Före och efter-bilder kommer, om pappa nu har några före-bilder för det tänkte jag inte på i början. Men efter-bilder kommer garanterat upp här om ett tag tillsammans med lite "in progress" ones.


Obey me,peasats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar