torsdag 29 november 2012

Julstämning på elevhemmet!

Igår började jag julmysa lite smått med pepparkakor och glögg. Äntligen har jag fixat tändstickor också - lagom till vinterkylan så jag kan ha levande ljus för att mysa till stämningen lite. Använder flitigt den fina lyktan jag fick av Frida i julklapp förra året :) Den är så himla fin, och kastar flackande mönster över väggarna när det är släckt i rummet.
Har hängt upp min adventsstjärna i fönstret med. En tradition eftersom jag haft den sedan jag var liten (och, lets face it, är julgalen!)
Idag fick jag en mysig överraskning när jag vaknade och gick ut i sällskapsrummet. Städerskan hade pyntat jättegulligt med glitter, kulor, tomtar och grejer ^_^ Till och med en röd matta och en liten klädd julgran i ena hörnet! Fniss... i was happi Llama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar