söndag 4 november 2012

Läser Del Toro!

Började läsa "Tårar för Alexander" och insåg efter tio sidor eller så att den var ganska dålig. Klarar inte att ta mig igenom halvkassa eller ointressanta böcker så gick till bibblan och lånade en annan jag haft meh eyes on - Släktet av Guillermo Del Toro. Eller The Strain som den heter på engelska.
Ronja har lärt mig att uttala hans namn nu förresten, haha. Jag har aldrig kunnat det. Men Guillermo uttalas i alla fall Gijermo :D Nu vet ni det, om ni är lika tard som mig!
Boken är skitspännande efter typ ett halvt kapitel så jag ser fram emot att läsa den, samt de två uppföljarna i trilogin som handlar om en vampyrras som tar över världen. Tydligen delar de in människorna i två kolonier - de som ska avla fram nya människor och de som skall fungera som food supply. Me like! Eller ja, storyn alltså. Inte så skojj för dem kanske.
Hade faktiskt ingen aning om att Del Toro skriver böcker också. Jag har alltid älskat hans filmer, och Pans Labyrinth är ju helt underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar