onsdag 7 november 2012

Naw, fina ni. I'm happy to help! xx

Nya kommentarer på det här inlägget.

Det är så kul när jag får höra att det jag gör hjälper någon. Font, på något vis. Att stå på sig och vara sig själv är en kliché av en anledning - det är så himla viktigt. Livet blir så mycket lättare om man inte motarbetar sig själv för att man bryr sig om andras åsikter och fördomar - eller kanske sina egna. Här om dagen åt jag och Ronja middag med familjen + min moster och hennes man. Hon (moster) berättade att hon varit på gayklubb med sin bögkompis och vilken underbar kultur det var, samt att hon hade berättat om mig. Vi kom in på hela komma-ut-grejen, och ho sade att hon ser skillnaden så tydligt på mig nu och innan dess. Att jag liksom var Sanna, hon som aldrig riktigt mådde bra eller hittade sin plats - och sedan gjorde jag det och saker och ting blev så mycket bättre för mig. Och ja, det är sant som hon säger. Att komma ut var ett stort steg mot att acceptera mig själv. Jag var ute som bisexuell redan som trettonåring men jag visste ju att det inte riktigt var jag. När jag kom ut som lesbisk vid 18 års ålder ändrades något hos mig. Jag blev liksom lyckligare. Sedan, fun fact, slutade jag använda BH till typ 90%... hahaha. Jag har ingen aning varför egentligen. Kanske för att jag inte bryr mig längre, för att tjejer oftast inte bryr sig. För att man i heterovärden är skanky om man inte har BH medan i flatvärlden är det vardagsmat och mer accepterat. Jävligt skönt är det i alla fall! Jag sminkar mig mindre nu för tiden också. Egentligen för att min hud blir ett minfält av finnar om jag sminkar mig varje dag, men förr gjorde jag det ändå. Jag vet inte om detta har något med skuttet ut ur garderoben att göra. Möjligtvis indirekt - att jag, nu när jag känner mig själv bättre, också kan vara mer nöjd med mig själv. Som jag är.
Jag hoppas att det vänder för er också! Kom bara ihåg att den där stämpeln ni letar efter är för eran egen skull, ingen annans. Vill ni inte kalla er för något speciellt finns det inte heller någon mening med att göra det. Känn efter inåt, vad är det ni själva vill? Håll sedan fast vid det!
Sedan kan jag påminna om att jag har en frågelåda till vänster om ni undrar något annat utöver det jag tog upp i videon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar