söndag 4 november 2012

Nu har jag äntligen sett Silent Hill (och provar Netflix!)

Har liksom skjutit upp den eftersom jag varit osäker på vad jag hade för förväntningar. Provar Netflix i en månad nu så jag och Ronja passade på att se den i förrgår kväll när vi hade hsuet och stora soffan för oss själva.
Den var riktigt bra, men inte helt amazing. Jag gillade sceneriet. Den såg lite ut som ett tv-spel, samma sorts kameravinklar och ljussättning och så. Me gusta.
Jag skulle nog vilja spela tv-spelet också faktiskt, hade nog bajsat ner mig lite men ändå!



So whats my verdict for Netflix?

Well, jag ser ett sådant brett sortiment av filmer och serier vilket leder till en önskan om ett bredare sortiment även hos Netflix. Dock har de många bra saker redan, och delar man konto med någon (försöker få till detta med mor min) så kostar det ju bara 40 spänn i månaden /person.
Nätet är så jäkla kasst i Dingle att det knappt är någon idé att ladda ner saker, så detta hade kanske varit något? Dessutom tycker jag om att följa lagen minsann, haha. Även om jag friskt laddar ner filmer så brukar jag försöka använda spotify till musik och streaming för serier... Skall nog prova Netflix i några månader till :)
Funderade förresten på om man liksom kan gå med i USA-versionen av sidan istället, för utbudet kanske är större. Jag antar att alla länder har en egen i alla fall för det finns ju massa svensk skit här också. Jag behöver liksom inte svensk text eller så, so why not... får höra med Jesper som haft det ett bra tag.

2 kommentarer:

  1. Spela spelet! Det är UNDERBART verkligen!

    SvaraRadera
  2. Ang. Netflix, jag och pojkvännen har valt att använda det Amerikanska utbudet, då det är MYCKET större än svenska. Var även så vi snubblade in på Doctor Who :> Finns även en jäkla massa anime för mig som är japan-frälst sedan många år tillbaka, och även diverse disneyfilmer och andra gamla godingar.
    Så jag föreslår att du väljer USA som "region", om du nu inte redan gjort det :3 Var ju ett tag sedan du gjorde inlägget.. ha-ha :3

    SvaraRadera