fredag 2 november 2012

Svar till en läsare: Crazy Factorys piercingar




 Mina tankar är så här:

Väldigt många jag känner köper sitt skrot där ifrån, inklusive min flickvän som har flera piercingar, och hennes väldigt piercade kompis som också köper allt där. De är hur nöjda som helst och jag har aldrig hört något dåligt innan. Naturligtvis uppskattar jag att du tar dig tiden att kommentera - det är alltid bra att höra åsikter från båda sidor! Hoppas att det som hände dig inte är så vanligt. Det kan ju ha varit att just du fick någon reaktion på en piercing för att just din kropp inte gillade materialet. Angående att de använder farliga material så måste de ju skriva vad det är för material de är gjorda av, och de jag beställt (iaf de silvriga) är ju av surgical steel. Om de skulle göra piercingar i ett material och skriva att de är gjorda av något annat hade de förmodligen varit out of buisness för länge sedan. Bra att det löste sig för dig till slut. Vet hur det är att ha ont i piercingen... been there, för min tog typ ett halvår på sig att läka helt. Le pain! Får skylla mig själv om det händer något på grund av att jag beställer från Crazy Factory, men jag står fast vid att det är en bra sida till och med att jag själv råkar ut för något eller hör dåligt om dem från fler håll än ett. Hoppas du förstår:)

MvH

1 kommentar:

  1. Hej igen! Det var jag som skrev första kommentaren!

    Jag har också hört om många personer som inte haft några problem med piercingar därifrån så det är som du säger, olika från person till person så det kanske inte blir så farligt för dig heller! Och det hoppas jag att det inte blir!

    Anledningen till att jag kommenterade var mest att dela information! Du gör självfallet precis som du vill!

    Här har du förövrigt lite mer information som är kopierat från piercing-gruppen på dayviews - gå gärna in där och i deras forum eftersom moderatorerna för gruppen är mycket kunniga.

    "Det här är riktat till er som anser att Crazy-Factory, Piercing.nu, m.fl. har prisvärda och kvalitativa smycken.

    Trä:
    Det trä de säljer är inte på något sätt passande att använda i kroppen. Ett par exempel är att de säljer träsmycken gjorda i träslag som är giftiga.

    Brazilian Rosewood - irritant, sensitizer
    East Indian Rosewood -irritant, sensitizer
    Rosewood (Dalbergia genus) - irritant, sensitizer, asthma
    Teak - irritant, sensitizer, rash, nausea, asthma, vision effects, conjunctivitis, HP
    Palm (Arecaceae family) - irritant, constitutional effects

    Det är även underbart att de skriver att vissa är "Iron Wood", vilket kan vara vilken som helst utav 29 olika träslag.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ironwood

    Titan:
    Det titan de säljer är industrititan som inte hör hemma i kroppen. De är inte ASTM F136, ASTM F-67 eller ISO 5832-3-godkända eller av implantatgrad. Tänk efter varför de är så billiga jämfört med kvalitetssmycken.

    Stål:
    Även här säljer de industristål som inte hör hemma i kroppen. Det är endast 316LVM-stål som är av implantatgrad och biokompatibelt. Även här, tänk efter varför de är så billiga jämfört med kvalitetssmycken.

    Silikon:
    Billigt, snyggt och bra!
    NEJ. De säljer industrisilikon som absolut inte ska komma nära kroppen. Det är bara KAOS Softwear som säljer silikonsmycken i silikon av implantatgrad."


    Lycka till och hoppas det funkar för dig!

    SvaraRadera