lördag 8 december 2012

Fallet med det förväxlade rymdskeppet!

Igår hände något extremt skumt... Jag hade redan hämtat upp mitt paket fullt av julklappar till vänner, från en sida vi kan kalla "x" eftersom jag inte vill avslöja för mycket - sådant ska ju bara tomten veta!
Hur som helst, så fick jag ett sms från posten att jag hade fått ett till där ifrån. Jag åkte dit och hämtade ut det, in total confusion. Jag brukar vara rätt virrig över lag, men nu var jag nästan lite rädd för jag hade inget som helst minne av att ha beställt ytterligare något.
Jag öppnade paketet medan jag gick bort mot Guldfynd för att böja till min promise ring. Det innehöll en TARDIS-mugg, som jag velat ha rätt länge.
TARDIS står för Time And Relative Dimension In Space och är, kort förklarat, namnet på The Doctors rymdskepp (som från utsidan ser ut som en gammal polisbox men är mycket större inuti.)
Jag stannade upp i värsta chocken; dels glädje, dels i tanken VEM FAN HAR SKICKAT DEN HÄR.
Jag drog upp kvittot där det stod att den var beställd av någon Robin, och där stod både adress och telefonnummer etc. Hjärnan fortsatte skrika OH MY GOD JAG HAR EN STALKER medan jag stressat messade något i stil med "Vem är du, o mystiske TARDIS-skickare?"
Jag fick ett lika förvirrat sms tillbaka, och efter ett tag kom jag och denne Robin fram till att jag fått hans mugg av misstag. Han sade att han fått min istället - det är bara att jag inte beställt någon mugg alls...
Han hade mailat sidan och jag gjorde samma sak. De ursäktade för misstaget och sade att jag borde se muggen som en tidig julklapp från dem, eftersom de inte vill besvära mig ytterligare med att skicka tillbaka den.
Snacka om att jag blev glad, haha! Så sjukt sjuk sjuuukt random att den kom till just mig av alla människor som kunde fått en mugg på posten och inte hade en aning om vad den skulle föreställa.
Jag och Robin messade en hel del, till sent på kvällen... Om Doctor Who så klart xD haha, tydligen är han 25 och upptäckte serien för någon månad sedan, "nyfrälst" som han kallade det.
Jahapp, så nu sitter jag här med min fina, fiiina mugg och är glad. Haha!

Oh life, you so random...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar