fredag 28 december 2012

Svar till en läsare: Varför dejtar du en "kille"?

"Snygg *flickvän*!! Varför väljer en flata en *tjej* som ser ut som en kille??"

Jo du förstår egentligen vill jag ha kuk som alla andra tjejer. Jag är bara rädd för män eftersom en våldförde sig på mig som barn och nu försöker jag vara lesbisk istället. För att stå ut väljer jag så klart de killiga tjejerna. Var det något i den stilen du hoppades få höra? :)

Nej, egentligen är det så här:
Jag har haft/varit med tjejiga tjejer. Det var inget för mig. Enligt min erfarenhet är androgyna tjejer (eller vilket uttryck man nu vill använda) mer lika mig rent mentalt. Mer rakt-på-sak istället för att spela mind games. Detta är naturligtvis en generalisering, dock. 
Sedan kan jag verkligen inte tända på femmes på samma sätt. De är ofta för undergivna och passiva. Nog för att jag kan kolla in dem, men jag tänker liksom inte woho henne vill jag ligga med.
Det faktum att jag tycker om androgyna tjejer innebär inte att jag egentligen vill ha en kille. No thank you. 
Det betyder att jag tycker stilen är snygg och att jag gillar dominanta personer.  There ya go. 

Kan förresten passa på att tillägga att jag älskar androgynitet i allmänhet. Tycker det är vackert med mittemellan-kön och inget kön och blandade kön, och alltvadnufinns-kön.
Hey, varför inte bara låta människor vara människor istället?


Mitt favoritpar är modellerna Andrej Pejic och Erika Linder. För er som blir förvirrade av bilderna kan jag förklara att den mörkhåriga är kvinnan och den blonda är mannen:)
Edit i efterhand: Andrej är nu Andreja!


1 kommentar:

  1. "De har en tendens att vara allmänt överkänsliga, överdramatiska och svåra för mig att orka med." Tror bara de är vad du upplevt. Tror inte att hur man ser ut har med hur man ÄR att göra. Det är ju precis som att säga att alla lesbiska ser ut som killar, annars är det bara "Låtsas" lesbiska som vill ha uppmärksamhet.

    SvaraRadera