söndag 6 januari 2013

Blekning #2, check.

OBS! Sitter i pissdåligt ljus + använder Malins kassa cam, resultatet är mycket bättre irl!
Jag är hur som helst väldigt blond ca en decimeter ut från hårbotten nu. Sedan går det över i typ guldblondt och sedan guldröd-aktigt. Det är definitvt bättre än efter första blekningen, och jag tycker faktiskt det är väldigt snyggt at the moment. Skiftningarna är lite sling-aktiga och mer naturliga än jag hade förväntat mig. (Dock kommer jag ju få bleka mer i framtiden om jag vill bli blond/turkos.)

Eftersom jag färgat med röd Henna i flera år är det inte så konstigt att det är svårt. Jag frågade Malin, som konstant byter hårfärg från svart till grönt till whatever, hur många gånger hon brukar bleka. Tja, sådär 3-6 omgångar varje gång - samma dag. Haha, eeeh nej jag tror inte jag vill utsätta mitt hår för det, tack. Skall köra silverschampoo nu ett tag så får vi se när jag orkar göra nästa våldgästande. Bytte ut min piercing mot den svarta ballclosure-ringen också. Den har sett så konstig ut ihop med mörkt hår men nu ser det bättre ut. Känns fortfarande lite som jag har någon slags ful Hitler-musch eftersom den hänger så långt ner, men det är nog bara en vanesak.

Uppdatering i dagsljus:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar