lördag 26 januari 2013

Bra videos om Westboro Baptist Church.

Om ni inte vet vilka de är så är de en liten (men växande) kyrkogrupp i USA, de flesta släkt med varandra, som anser sig vara de perfekta kristna. De står med sina picket signs och sitt hat på fler och fler ställen. Bland annat på begravningar för personer som var eller har ryktats vara homosexuella. För ett tag sedan stod de till och med på Comic Con för att protestera mot att serietidningar är för gay, och inte överensstämmer med bibelns budskap. De har varit på Tyra Banks Show, mycket bra intervju faktiskt.. man får verkligen en inblick av hur psykotiska de är. Speciellt kvinnan som leder dem, orkar inte ens komma ihåg hennes namn för hon är inte värd det.




Sedan hittade jag den här helt underbara videon där två medlemmar blir intervjuade av min favviskomiker Russel Brand. Skrattar så jag gurglar. "The Holy Spirit aint got a pen!"

1 kommentar:

  1. Alltså gud, jag orkar inte. Sånt här blir jag verkligen så förbannad på! Det känns fan bra att dom hatar Sverige och oss svenskar, för då behöver fan inte vi visa nån respekt för dom heller.

    SvaraRadera