torsdag 17 januari 2013

Mina år av tonårstrots - let's recap shall we?

13 år - Deprimerad
Hade ett helvete med mobbarna, började må väldigt dåligt och hade ingen aning om vem jag var.
Började sminka mig och lyssna på punk, vilket var läskigt och underbart.
14 - Awkward
Småful, blyg, umgicks mest med wasp och mina djur.
Färgade håret för första gången och var på min första festival.
15 år - Arg
Min rädsla och skam inför de som inte kunde acceptera mig växte till ilska, trots och revolt.
Jag brydde mig inte vad de tyckte, jag var den jag var, trots att det hade ett pris.
16 år - Modig
Fick hela tiden höra hur vacker jag var men tyckte jag var fulast i världen. Köpte mina älskade platform boots och sparade ut håret. Fick min första pojkvän och började gymnasiet.
17 år - Nyfiken
Började tycka att jag var helt okej, trots att jag var typ fulast i världen och dålig på allt. Skrev mycket. Åkte till Estland, skaffade dreads och hatade skolan. Funderade på om jag var lesbisk.
18 år - Kaxig
Kom ut som gay, hittade mig själv och tog ingen skit från någon. Klippte av mig håret och hatade frisören för att det inte blev som jag ville. Började på Dingle, fick nya vänner och älskade skolan.
19 - Stark
Fick mina diagnoser och jobbade med att förstå mig själv.  Kämpade mig igenom skolan trots att mitt mående inte var det bästa. Skaffade en äldre flickvän, åkte till Hultsfred och skaffade en hamster. Träffade en ny bästa vän. Bloggade som bara den och fick massor av nya läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar