tisdag 29 januari 2013

Redo för min bebis att komma hem! :3

Igår hämtade min snälla moder upp akvariet hos snubben som sålde det. Kan säga att det var typ en miljon gånger så skitet som bilden visar. Nog för att jag fick det för 200 spänn pga skicket men det låg till och med smådjursbajsar i det. Mhm, Virkon it is! tänkte jag.
Vi har inga duschar i korridoren så fick sitta i hallen utanför sällskapsrummet med baljor, såpa och tvättsvamp. Hälde i flaskor med varmt vatten, skrubbade, tömde ur, repeat. Tog några timmar allt som allt. Då inkluderat att vi konkade ner det till tvättstugan där jag spolade av det, dränkte allt i Virkon, skrubbade mer och sköljde av igen. När det stod på plats smög jag ner till ladugårdens spånförråd. Man får förmodligen inte ta något egentligen men den högen är typ stor som ett berg, och en pytteliten plastkasse saknar ingen. Passade på att bryta ett par äppelkvistar med. Hoppas hon gillar dem!




Bytte sandbadet till en del av en burk jag har.. var så sött och blommigt! x) *happi*

1 kommentar:

  1. Berättade för jäättejättejääättelängesen att jag hade en liten hamster som liknade Yuki. Du bad om bild, men tja.. seg som jag är har det inte blivit av. Men nusåå! Om du kollar in : http://burlesque.blogg.se/2013/february/aaron.html
    så har jag två fina bildisar där.
    Ha det bra, pussss!

    SvaraRadera