lördag 12 januari 2013

Våga vägra bh!

Så varför är det egentligen sånt tjat om att vi kvinnor måste klämma in våra stackars tuttar i små behållare? Jag har inte använt bh on a regular basis sedan jag var arton - med andra ord sedan jag kom ut som gay. Innan dess kunde jag gå utan någon gång ibland, men blev trött på hur jag blev bemött. Självklart ansåg folk, främst killar (surprise?), att jag gick utan bh för att sexuellt reta upp mina manliga medmänniskor! Eh, va? Varför är det sexuellt över huvud taget att gå som man är? Är det inte mer sexuellt att klämma upp dem för att vara andra till lags? Vet killar om hur jävla obekvämt det är med resår-exem, byglar som går sönder och skaver in i huden och bröstvårtor som kliar för att de inte får någon luft? Vem kom ens på denna barbariska konstruktion?! Jag skulle vilja be dem att prova pung-byglar i några dagar, see how they like it. Det är allmänt känt hur skönt det är att ta av sig bh:n i slutet av dagen - lite som att släppa ut boobsen ur ett fängelse. Well, varför fängsla dem alls när man kan vara freee like a bird motherfucker?
Nu för tiden äger jag typ tre bh:ar totalt, vilka jag endast använder om jag i enstaka fall ska ha något tight på mig som annars gör att jag ser totalt plattbröstad ut - eller om ett plagg jag köpt helt enkelt sitter fel om jag inte har bh på mig.
Många tjejer behöver faktiskt bh med tanke på att saker liksom hänger och slänger annars (jag får faktiskt hålla i mina när jag går i trappor, haha) men just själva grejen att behöva använda bh för att man annars blir kollad snett på är ju bara rätt stört.
Nu när jag är ute som gay så säger folk oftast ingenting. De tycker väl sig ha fått bevis att min plan för att lura männen i säng kanske inte var en plan trots allt, och ja...kvinnor bryr sig faktiskt inte speciellt mycket. The dykes i mean. Är nog rätt många flator som går utan bh i jämförelse med hur många straighta/bisexuella kvinnor som gör det. Inte riktigt rättvist att de stackarna ska bli objektifierade på grund av sin läggning (wow - heteromobbing, där ser man!)
Min vän Frida mötte mig i korridoren en morgon och strålade med hela ansiktet när hon sade att idag kände hon sig minsann "Sanna-inspirerad!". Hon valde att gå utan Bh, lite på prov så där, och sedan dess har hon det väldigt sällan. Atta girl, do your thing! Det är för fan bara lite bouncy bouce och ett bar bröstvårtor.
Slutligen tycker jag naturligtvis inte det är fel att använda bh. Jag tycker det är kul att köpa nya och känna mig fin ibland, men det är själva kravet på hur det "ska vara" som stör mig då in i bomben (som Pippi skulle säga.)
Over and out.


1 kommentar:

  1. Hoppas även kille får kommentera. Du är jättesnygg på bilden och behöver ingen bh. Går inte komma ifrån jag och många (de flesta?) tänder på bröst, med eller utan bh. Jag är äldre och var med när naturliga och helst bh-lösa bröst var mode. Dom som behövde och hade bh till vardags så var den tunn och fick inte synas. Ingen brydde sig om bröst som guppade eller vårtor som syntes! Flickvännen hade bh ibland för att va "fin", typ familjemiddag. Men helt fel och närmast porrigt om bh syntes, tvärtom mot nu! Tyckte då det var häftigt när det kom formande bh med bygel, men fortfarande tunn och inte vadd som idag. Erkänner mitt intresse påverkade flickvännen ha bh regelbundet från hon var 25. Andra killar, men nog mest tjejer reagerade på hennes lyfta bröst! Och det var ju också häftigt!
    Mitt budskap att du får uppmärksamhet om du avviker från normen, då med, idag utan bh. Stå på dig och idag tycker jag mycket finare med naturligt formade bröst och innerligt trött på allt up-pushat, som varken kan vara skönt eller bra för brösten!
    julius

    SvaraRadera