måndag 18 februari 2013

Förbereder mig för biblioteket - like a nerd!

Woosh, mitt hår ser väldigt Paramore-eldigt ut idag! Anyhoow, behöver ut ur huset för jag är så kattallergisk att jag kommer hugga av mitt eget huvud if i don't get out of here. Bibblan är min självklara tillflyktsort så jag sitter och gör en lista över böcker de har inne som ligger på min läslista. Jag läste ut När gud var en kanin av Sarah Winman igår, och saknar karaktärerna något väldigt .Snyft. Den får 4/5 av mig. Mycket fin fin bok. Sorglig och rolig och vacker och bara mysig. Jag började lyssna på The book thief av Markus Zusak också men fastnade inte riktigt. Den var ytterst trevlig de första kapitlena men jag kom inte riktigt in i den. Uppläsaren var en mysig brittisk man med charmig accent men när han skulle härma de tyska karaktärerna lät de allihop som tyska hausfraus med anger issues, så om jag skall ge den en chans till läser jag den själv istället. Läser även Wintergirls av Laurie Halse Anderson och hoppas att den är vad jag förväntar mig.

Om ni tycker att det låter som ett enda virrvar av böcker är detta mitt system:

Läsa 1-2 böcker åt gången + ha en ljudbok jag lyssnar på innan jag somnar på kvällarna :)

Är också glad för att jag lyckades få Jae att lyssna på John Greene's The fault in our stars, och hon är helt galen i den - skriver hela tiden hur bra och hemsk den är och att hon är nära att lipa. Haha, fina du <3 Och ja, alla borde läsa eller lyssna på dem. Ljudboken är helt fucking fantastisk. Peace out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar