torsdag 14 februari 2013

Gjorde mumsig hamster-omelett till mina små bebisar.

Sist jag gjorde något liknande frågade ni om receptet så jag skriver ner vad jag rörde i idag:)
Jag använder rapsolja när jag steker saker till småtussar, men olivolja osv går också bra. Idag blev det Alfalfagroddar (ej stjälkarna), broccoli och bladpersilja. Jag smular dem i småbitar, men har man lite mer hyfs än jag kan man ju hacka dem. När jag rört runt grönsakerna en liten stund tillsatte jag ris och äggvita. Man kan så klart ta hela ägget men jag tycker det blir för mycket över då. De äter ju trots allt inte så mycket - dessutom är äggvitan fetare, så det gör inte något att skippa den. Speciellt inte om din hamster är en liten korvis, haha. Jag brukar inte steka omeletten hårt, utan bara röra runt med vispen/vad jag nu använder tills ägget stelnat nog för att kapsla in de andra ingredienserna. Done! Det hela tar bara några minuter. Väldigt mycket enklare än man kan tro. Jag brukar servera lite Keso vid sidan av också, just for fun ^__^'

Väldigt uppskattad blev den:)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar