fredag 1 februari 2013

Jag hatar att gråta mig själv till sömns. Skitkväll.

Jag bestämde för länge sedan att inte snacka skit om Ronja på bloggen, så det tänker jag inte göra. Men att skriva till henne på FB för att jag var så jävla ledsen och sedan se massa statusar om att hon flyttar till en egen lägenhet var verkligen underbart. Speciellt med tanke på hur många gånger hon lovat mig det. Hur många gånger jag mailat länkar och annonser och försökt hjälpa henne. Hur många gånger hon kommit med barnsliga ursäkter när vi kommit halvvägs. Stått ut med hennes fittiga plastpappa och att känna mig ovälkommen och ivägen i åtta månader. Kul att det krävdes ett uppbrott för att du skulle ta tag i ditt liv, älskling. Verkligen. För det var du som inte tog tag i det. Du som var dödvikten. Inte jag. Jag gjorde allt för dig. Så tack, tack för en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar