torsdag 7 mars 2013

Det finns andra frukter än apelsiner.

Jag har snart läst 200 sidor i den här mysiga lilla boken. Den låg på min läslista länge innan jag hittade den på våran UNDERBARA lågprisbokhandel i stan. Alla deras böcker kostar 25:-/styck, fatta lyckan. Och fatta hur svårt det är att motstå den gatan när jag kommer hem på helgerna... hehehe.
Boken handlar om en tjejs uppväxt i England på 70 och 80-talet. Hon uppfostras i ett mycket kristet hem med en bibelgalen mamma och lär sig tidigt att "onaturliga passioner" är en synd. När hon sedan blir kär i Melanie för det mer sig komplikationer. Boken är väldigt välskriven och jag tycker mycket om den. Den fokuserar inte överdrivet på själva lebb-grejen, som många gayböcker faktiskt kan göra.
Det finns intelligens bakom det som skrivs. Jag rekommenderar den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar