torsdag 14 mars 2013

Idag gick jag och mitt sjukt dåliga lokalsinne till Myrorna!

Tjolololo! Jag har haft en mysig om än aningen virrig dag. Alice skulle på Chalmers-dagen, och jag kände inte för att umgås med en miljard människor hon redan känner. Det räcker med två andra som bor här med oss haha. Dessutom skulle hon på föreläsningar och grejer - le snore! Hur som helst fick jag reda på att Myrorna låg rätt nära vandrarhemmet (HA, om man hittar ja!) så bestämde mig för att gå ut en sväng. Har velat kolla Second Hand i Göteborg hur länge som helst men det har liksom inte blivit av.
Jag hittade en superfin långklänning som jag tänker ha på Hultsfred om vädret tillåter, typ med min långa grå kofta och ett brunt skäp.. kanske kängor. Mums. Sedan hittade jag en midi-lång kjol i röd sammet, vilket ägde fett eftersom den liknar en jag velat ha från American Apparel hur länge som helst. Hihi.
De hade verkligen HUR mycket fucking böcker som HELST. Jag höll på att svimma av lycka när jag gick in på bokavdelningen... dock är jag van vid våran second hand-butik hemmavid som tar 2 kr för pocket och 5 kr för pärm. Här kostade de billigaste 10 och de flesta 20. Jag köpte därför bara två stycken, istället för de 5 jag hittade. Eller ja, jag hittade nog många fler som jag kunde köpt och provläst om de var billigare, men hittade 5 jag verkligen ville ha eftersom de ligger på min läslista; bland annat En dåre fri av Beate Grimsund. Den har jag dock tankat ner på ljudbok så det löser sig. Släppte också taget om Allt för min syster (orkar ej kolla upp författaren) och någon av Torey Haydens böcker som jag inte kommer ihåg vad den hette. Hon skriver hur många som helst om sitt arbete med psykiskt störda barn och skriver helt underbart. Skymningsbarn av henne är en av de bästa 5:or jag läst. Böckerna jag köpte var Say something av samma författare som skrivit Wintergirls (Laurie Halse Anderson) och Sjärnor utan svindel, som jag inte heller orkar kolla upp författaren på men jag har velat läsa den länge! Hur som helst är jag nöjd med mina fynd, och med dagen i allmänhet :) Jag fick använda min halvkassa google maps-funktion i mobilen för att hitta, och jag gick ändå fel ett antal gånger innan jag hittade rätt. Hemvägen gick som tur var snabbare - blir så stolt över mig själv när jag för en gångs skull inte failar at life! Haha...

Min underbara pälsmössa!
Dålig bild på kjolen - fler kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar