söndag 24 mars 2013

Vaknade till awesome nyheter idag, meow!

När jag låg där i sängen tyckte jag att Isis lät lite underligt. Hon brukar aldrig jama så hest. Gick upp för trappan och hörde Kristin säga "Jaa nu kommer det någon, vem kan det vara?" med bebisröst. Wut, tänkte jag. Isis bryr sig ju knappast.
Ser en liten mager katt, kan inte ens vara fullvuxen ännu, stå och se förvirrad ut mitt på köksgolvet. Min första tanke var att hon passade någon av sin systers katter, men nej. Tydligen har vi tagit in en till hittekatt. Awesome!
Jag har velat ha en till katt länge, Kristin också, men pappa har varit lite sådär mjaaa jag vet inteee. Den här hade, precis som Isis, strukit runt Kristins jobb. Hon har verkligen ätit som en häst hela dagen. Lyckades bada henne i ljummet vatten också, fast det var verkligen som på tecknad film när katten spretar med benen åt alla håll och skriker. Hon tyckte dock det var skönt när jag hade torkat, fönat och borstat henne.
Den här gången fick jag komma med namnförslag, woho! Så nu heter hon för tillfället Missy, som vårt gamla marsvin. Passar henne, men vem vet...det kan ju ändras när man lär känna katten.
Jag har aldrig träffat en sådan kelen katt förut. Hon är till och med gosigare än Isis (och då väcker Isis mig genom att gosa sig in under hakan.) Hon har sovit i min säng nu i en liten bulle ett bra tag. Hihi.
Vi introducerade henne och Isis, och det blev inte mycket väsen. De har till och med nosat på varandra en kortis nu... Missy vill gärna hälsa, även om hon är lite fundersam. Isis vill mest vara ifred, och förstår inte varför den här lilla snärtan äter av hennes mat. Haha. Time will tell!




1 kommentar:

  1. edt där är inte AWESOME! det är MJAUWESOME!

    SvaraRadera