söndag 28 april 2013

Det var då ett jävla döende runt omkring mig...

Idag körde Dingletåget på en människa. Det var jobbigt att vänta på besked om det var någon från skolan. Tydligen visade det sig vara en äldre människa. Jag satt inte på tåget, eftersom jag fick åka till skolan med Frida och hennes pappa.
När jag går in till Frida nu och berättar vad som har hänt nämner hon att det är det tredje självmordet på kort tid. Tredje? undrar jag.. Vem är den tredje personen?
Hon svarar att någon annan ung tjej i Uddevalla tydligen tagit sitt liv nära inpå Sofias död.
Jag googlar lite och får fram dödsannonsen för Diana Nummiranta - tjejen jag i princip växte upp med på Emaus där vi red så många gånger  veckan vi bara kunde. Hon hade alltid Paddy och jag Frantz... Från när jag var runt 11 tills jag var kanske 14-15...  Hon gick också i samma klass som mig på Sinclair, innan jag bytte gymnasium. Varför måste allt hända på en gång? Så känner jag nu.
Jag visste att Diana har mått fruktansvärt dåligt länge, så det var inte en chock på riktigt samma sätt som Sofias död. Sofia gör mer ont. Men det är lite omtumlande... Väldigt till och med. Jag får nog räkna med magkatarrs-medicin imorgon. Jeez.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar