tisdag 23 april 2013

Jag har inget minneskort till kameran just nu = tråkig blogg.

Jag pluggar. Jag läser. Jag pussas och kramas med Jae. Jag är hamstermamma. Det är ungefär vad som händer just nu. Inte så kul att skriva om när man inte kan ta fina bilder eller något. Jag åker hem och letar efter minneskortet i helgen, le promise! Jag hade det precis innan jag skulle åka men kan nu inte hitta det... så jag måste väl ha glömt det hemma i suppose. Sådant blir jag grinig på.
Läste för övrigt ut "Speak" av Laurie Halse Anderson i helgen. 4/5... Inte lika bra som femman "Wintergirls" av samma författare, men klart läsvärd och ändå speciell. Just nu försöker jag komma in i "Egalias Döttrar" av Gerd Branteberg men det är fasen inte lätt. Hela bokens syfte är att visa hur kvinnor har det genom att vända på allting och skriva om ett samhälle där männen bär pehå och inte får möjligheten att bli sjökvinnor.  Jag gillar idén, men stör mig på språket redan efter tre sidor. Tänk er att varje gång det bör stå "man" står det "dam" istället. "Men sådan får dam ju inte säga" osv. Det är förhoppningsvis bara en vanesak. Sedan har jag börjat på "Tankeläsaren" av Kristin Cashore. Den är första delen i en trilogi, och jag fick den av Ronja i julklapp. Det känns inte som att hon borde dö så mycket längre så i thought i'd give the book a shot. Har velat läsa den innan och Frida säger att hon tycker om serien. Som om två böcker inte vore nog skall jag börja läsa Les Miserables för att kunna skriva en svenskauppsats om en 1800-talsbok om ett tag (som om jag kommer ihåg datumen, eh nej.) Nu skall jag fortsätta min engelska inlämning om Wintergirls. Bai!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar