måndag 8 april 2013

Jag tänker inte vara eran smal-förebild.

Jag får ofta höra "ååh jag önskar jag hade din kropp" och "du är så jävla smal och fiiin". Jag blir lika ledsen inombords varje gång. Att detta är något som skall behöva kommenteras och ältas hela tiden.

1. Jag är naturligt smal och har alltid varit.
2. Jag försöker konstant hålla vikten uppe, och det är en kamp.
3. Jag vräker i mig mat 24/7.
4. Jag älskar mat så mycket att det förmodligen räknas som ett intresse att äta.
5. Jag är tusen gånger mer nöjd med min kropp när jag är normal sized än när jag ser ut som en klädhängare.

Dessutom, tänk på att när ni kommenterar sådant vet ni inte hur personen i fråga kommer ta det. För mig är det ungefär lika kul att höra som för en överviktig person att bli kallad tjockis.

Om ni nu tvunget skall vara storlek 34, gör det för eran egen skull. Inte för att någon annan är smal. Inte för att ni tror folk tycker bättre om er då. Inte för något en okänd reporter skrivit om någon kändis.
Jag är så jävla glad att det finns olika kroppar. Jag älskar kurvor. Det är min personliga åsikt. Det betyder inte att smala kroppar är fula, precis som det inte betyder att smalhet är det snyggaste bara för att andra tycker så. Det är eran egen inre röst som räknas. Min säger "blä, nu får du äta ännu mer för tröjan hänger från nyckelbenen!" snarare än "Åh yes, ännu ett revben syns!"
Jag har så många fina vänner som har så underbart fina kroppar. Som inte ser det själva för fem jävla före.
Jag blir ilsken, trött på världen och vill bara klämma på var enda liten fläskbit jag kan hitta och tala om för den hur den är vacker. Om du nu har en stor röv har du två alternativ: Work it girl! Eller gör något åt det för DIN EGEN skull. Inte andras. Och gör det då för guds skull med nyttig mat och träning snarare än någon freaky diet du läst om på Tumblr.

Nu skall jag och min breda röv gå och äta en kaka. Hejdå. 

2 kommentarer:

  1. skriv mer ._. jag har tråkigt och vill läsa om ngns liv eftersom jag själv inte har ett #nolifer....

    SvaraRadera