torsdag 4 april 2013

Tror det är dags för lilla Zigge att få somna...

Urk vad jag hatar att behöva avliva djur. Av de 6 marsvin vi haft är 2 kvar. Av de 4 som dött fick Molgan somna in av sig själv, men vi fick avliva de andra tre pga bakbensförlamning, tumör och andningsproblem. Det är sådant som kommer när de blir gamla, men önskar verkligen att de kunde få gå lugnt och slippa den där stora sprutan i magen. Vi har sagt om Zigge och Frasse nu att "nu har de nog inte så lång kvar"... och det har vi sagt läänge. De är sega som tusan, haha. Finaste grabbarna.
Zigge har varit lite dålig på att bajsa själv ett tag nu och i morse messade mamma och sade att han var jättedålig. Hon hade redan åkt till jobbet så ringde praktiken och sade att jag kommer senare. När jag kom hit satt han uppburrad med spänd mage och huvudet instucket i höet. Hade inte ätit eller druckit något...
Fick med lite parafinolja hem från kliniken igår så det fick han nu i morse... tvingade i honom vatten och gurka också, petade lite i lilla rumpis och fick ut lite ploppar...Hans aptit har blivit lite bättre och han ser piggare ut men magen är fortfarande svullen och han är väldigt hängig. Tror det helt enkelt är dags nu :/
Jävla skit. Kommer lipa som en gris, men jag kan ju inte ha kvar honom med anledningen att "snaaart kanske han får somna av sig själv" när jag märker att han känner obehag. Gör ont i hjärtat på mig. Blä. Uppdaterar senare:<




1 kommentar:

  1. Oh fy, vill inte ens tänka på när mina djur går bort (Jag har ju en del, om man säger så!)

    Håller tummarna för att att allt går bra, och ni får en fin sista tid tillsammans i alla fall!

    SvaraRadera