tisdag 14 maj 2013

9 nya böcker för 45 spän är inte helt fel.

När jag kom hem till Uddevalla igår var det precis i lagom tid till att Pingstkyrkans Second Hand skulle öppna. Fick vänta i tjugo minuter, men sedan hann jag minsann in innan alla de finaste sakerna försvunnit. Ibland förvånas man av allt fint och billigt de får in. Jag hittade tre krukor som kommer tjänstgöra som 2 hamstersandbad och 1 hamstertunnel - för sammanlagt 45 spänn. Sedan dessa böcker för ytterligare 45, då deras pocket bara kostar en femma styck. De hade dessutom skrotat sin före detta pocketvägg och istället fått ett helt pocketrum. Iiiih! Nerdgasm på hög nivå. Hittade dessutom en helt sjukt fin klänning med fåglar på som bara kostade 40 kronor. Den var liiite trasig under ena armen (märks i princip inte) så jag fick lite avdrag dessutom. Det var en väldigt värd runda! Sprang in i Wasp gjorde jag också, mer eller mindre bokstavligen. Hon hittade tavlor, vinyl och lite annat smått och gott. Och så fick jag skjuts hem, hihi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar