lördag 18 maj 2013

Hampisarna fick var sin miniskog igår!

Yuki var så jobbig igår med sitt klättrande på vattenflaskan (trots ställningen jag byggt!) att jag fick nog och bestämde mig för att fixa lite extra aktivering. Jag tog mig en lång och rätt underbar kvällspromenad och samlade ihop grenar tills jag hade nog att fylla deras burar med. Jag använde mig av plommonträd, salix och björk. Tänk på att man skall undvika de yttersta topparna på björk under pollensäsongen till dessa små filurer, på grund av ett ämne jag alltid glömmer namnet på (var det blåsyra?). Det måste varit minst 25 grader när jag var ute och gick. När jag kom ner mot Stärken och hästhagarna började det lukta kryddigt från alla växter medan vinden var hur varm som helst och fick mig att känna som om jag var i medelhavsområdet. Jag kände också en enorm längtan och saknad efter mina gamla hästar... Urk vad jag vill hitta en häst att rida ibland. Hittade en annons på en här i Dingle men den var ganska oaktuell tyvärr...




Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar