söndag 26 maj 2013

Kalas för Jae's farmor = god mat och heterocharader.

Jag åkte alltså till pussgurkan i torsdags eftersom jag haft en riktigt kass vecka. Igår var det kalas för lilla farmor vilket innebar att jag skulle med och spela kompis eller något i den stilen. Alla som var där visste vem jag var utom farmor + dennes gubbvän, haha. Det var ett tag sedan nu... som jag kände någon vars liv eller bekantskaper gjorde att jag behövde spela straight, eller i alla fall tänka på vad jag gör och säger. Jag tycker det är så fruktansvärt fånigt att man ens skall behöva, samtidigt som jag förstår deras vinkel på det hela. Många äldre människor är uppvuxna väldigt annorlunda och man vill inte riskera att ge dem en dödlig chock, stackarna. Hur som helst var det trevligt och mycket god mat - även om jag alltid får sådant där hemskt ADHD-krypande i hela kroppen och själen när jag måste sitta stilla och vara vuxen en längre period. Hela helgen har varit bäst och mysigast helt enkelt. Plugg har jag fått gjort också, för första gången sedan vi blev tillsammans. Det har liksom inte gått att koncentrera sig på annat än att pussas innan! Jag har börjat ta upp mitt teckenspråk igen också. Fick en ny kick när vi var på vårfesten och folk tecknade till varandra. Jag har laddat ner en jättebra app också så nu jäklar kör vi... Jag kommer ihåg förvånansvärt mycket, någonstans bak i hjärnan.. trots att det faktiskt var sju år sedan jag gick min ettåriga kurs... Gud, när blev jag så gammal?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar