onsdag 29 maj 2013

Objektivslängtan och pengaprioritering.

Det objektiv jag ville ha på tradera gick upp för mycket i pris, tyvärr! Dock har jag en underbart snäll och duktig fotografkompis som jag spenderade hela kvällen med igår via facebook. Nu har jag hittat ett billigt fast objektiv på 50mm som jag skall beställa från Cyberfoto - under tusenlappen! Har dessutom hittat ett telezoom på 70-300 på Tradera som ännu är billigt. Tänker bara buda på det i slutet om det håller sig så lågt i pris. Telezoom lär bli svårt att fota med på trånga gatumarknader och sådant, och dessutom vill min älskade Jocke låna ut sitt tele till mig när jag reser iväg om jag skulle vilja. Puss på honom!
Idag satt jag och kollade ytterligare på Cyberfoto och googlade mig till en del kunskap om olika filterringar. Åh vad jag vill ha ett polarisations-filter nu, grrr. Nu snackar vi dock "billig skit" som kostar ett par hundra. Mer än så har jag inte råd med innan jag åker. Men åhhh så kul, brukar inte köpa någon  fotoutrustning men nu när jag skall göra the dream trip of my life kan jag inte motstå att prioritera det framför sommarkläder och annat tjafs jag brukar köpa istället. Eftersom det inte blir någon festival skulle jag kunna använda biljettpengarna till detta när de kommer. Awesomecake is awesome and tastes like victory.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar