torsdag 16 maj 2013

Tog ut mina fluffisar för första gången ^_^

Detta är ett urval av bilder eftersom jag tog så himla många. Om ni vill se fler kan ni klicka här
Yuki var ganska svår att fota eftersom min lille blekfis nästan lös isolen, Edward style! Kanske har jag kommit på hemligheten bakom deras nattaktiva beteende?
Hur som helst var det rent ut sagt skitkul att våga sig ut med dem, äntligen. Förra sommaren var jag alldeles för ovan och feg för att ta ut lillgrabben. Han var mycket fundersam först, speciellt eftersom jag väckte honom mitt i Törnrosa-sömnen och allt! Sedan gick det undan i ungefär en kvart, sedan däckade han igen. Macy där emot ville då rakt inte gå in igen när hon väl vågat sig ut. Vi måste legat där i gräset i minst en halvtimme. Hon vågade sig riktigt långt bort från mig till slut. Proud mama! Plöjde gångar gjorde hon också, för gräset var som en minidjungel på vissa ställen, hihi. Enda nackdelen med denna utflykt var gräsfläckar på knäna och allergiutslag lite här och var. Dock kunde jag andas idag, faktiskt. Och se, mostly!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar