torsdag 27 juni 2013

Heey, en (nästan) ordentlig uppdatering!

Jag har inte riktigt haft tid att blogga ordentligt ännu men here i go for a try. Jag är trött efter som vanligt men det är en slags skön trötthet. Som när man varit utomhus eller varit på ridlektion liksom, en trötthet som kommer efter att man har hållit igång. Jag gör en liten förklaring av mina dagar än så länge så att ni vet lite vad jag håller på med:

Måndag: En himla massa resande. Kom till huset sent på kvällen, käkade en macka, hälsade på hundarna och gick och lade mig i mitt söta lilla rum.

Tisdag: Första jobbdagen. Försökte charma mig in hos barnen i bilen och lyckades lite halvt (kids be kids). Städade alla råttburar och gav dem massor av nya saker. Lärde mig rutiner in general. Träffade personal, lunchade med dem osv. Lekte med hundar och fotade i trädgården. Drack te och pratade en del med både Katja och Steve på kvällen. Insåg vilken bra famlij jag hamnat i.

Onsdag: Barnen börjar tina upp kring mig och lillpojken snattrar oavbrutet och vill visa mig saker. Städade och inredde mus-och hamsterburar, tog hand om marsvinen, diskade en jäääävla massa och lyssnade på typ en miljard kapitel av min ljudbok under tiden, so it was cool. Åkte och handlade på Tesco (stort köpcentrum) med Katja efter jobbet och förundrades över allt de hade som vi inte har. Lyckades till slut hitta laktosfritt smör och yoghurt. Efteråt mötte vi Steve och barnen för att käka middag. Jag åt panini och en chokladmuffin, huhu. Fastnade trött med datorn i sängen och lyssnade på när barnen badades och pappan busade med dem. Gulligt. Däckade på två röda.

Torsdag: 
Städade och inredde taggmössens gigantiska bur, rensade ogräs med ljudbok i öronen, tog hand om alla marsvin, städade anläggningen, hackade grönsaker osv. Rätt chill dag. Har varit ensam med Marion i princip hela tiden vilket är helt okej för hon är genomsnäll även om hon aldrig är den som startar ett samtal (unless man är vid djuren). Har ätit som en jävla galning hela dagen och är fortfarande hungrig. Visade Sami motorcyklar på google och jag har nog aldrig sett eller hört en sådan lycklig unge förut. Han älskar nämligen dem och varje gång vi åker bil ropar han "where bike? where biiike?!" för han hoppas få se en, haha. När vi gick in på youtube (google bild först) så pekade han på varje cykel i videon "eh bike! there bike! eeeeh biiike HIHIHIHI bike!"... so friggin adorable att jag bara vill äta upp honom. Förut när han var ledsen kom jag och skulle trösta honom och då blev han lugn och satte sig tätt intill mig och snuttade på sin gose. Gud vilka moderskänslor det väckte hos mig, haha. There there kroppen, inte än på några år thank you very much!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar