onsdag 12 juni 2013

Supetips på nytt veganskt godis!

Åh gud så glad jag är att Jae segade (as usual) i mataffären så att jag satte mig på huk vid kassorna. Jag satte mig nämligen bredvid dessa darlings - ICA's nya helt veganska godisnappar. Jag har ju då och då ätit godis med gelatin i under mina veggo-år eftersom jag honestly är ett jävla monster när jag pms:ar och inte klarar mig utan "riktigt" snask / sob.
För några veckor sedan gav jag mig själv en bildlig slap in the face och slutade med gelatingodis igen. Den här gången tänker jag baske mig hålla det så också. Anledningen att jag "föll tillbaka" sist var främst avsaknaden av godisnappar. Nihaha så förträffligt, right?
ICA's nappar får 4,5/5  av rainbows. Enda minuspoänget är att om man möläter, as we say in Uddevalla, så blir det lite så där brännigt på tungan som det kan bli av t.ex. sura remmar.
De är dock bra mycket godare än Haribos och känns absolut fräschare att äta då de främst innehåller naturligt crap. Sedan är det klart att pektin vinner över grisfett-gegg any day hemma hos fröken Axelsson.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar