torsdag 11 juli 2013

Minishopping i Ramsey med Katja, Kate och Sami.

Nu skriver jag det här nästan två veckor i efterhand men vi åkte i alla fall till den närliggande byn Ramsey som inte är fullt så liten som Ramsey Meerside där vi bor. Det är verkligen ett vackert litet ställe med hus av sten och tegel, gammaldags lyktstolpar, söta lantbutiker och blomsterkrukor. Senare på kvällen åkte vi till det största Tesco som finns i närheten och eftersom de säljer en del kläder, smink och annat till lågpris där fyndade jag ytterligare lite saker. Tesco är alltså i princip deras motsvarighet till ICA fast mycket större - de har typ fyra gångar med endast frukt och grönt, till exempel. I'ts fucking nuts. Dock kommer jag sakna Sveriges laktosfria utbud när jag flyttar hit. Jag undrar om jag på något vis kan smuggla in gröt, glass, grädde och Bregott...hmm ;) Sedan är förresten le english folk galna i söta saker. Spenderade typ en kvart i mellanmålsgången idag och ville hitta någon typ av müsli/meal-bar som inte bara innehöll massa socker... HA, good luck with that. Till och med de "nyttiga" alternativen innehöll mörk choklad, honung, sirap. You name it. Det är lite weird när folk äter chips på mackan också. Självklart tycker de att jag är helkonstig när jag förklarar hur chipsvanorna ser ut i Sverige! Det är lite kul att jag såg skorpor idag, fast med ett helt annat namn. Stod där och tänkte "oh, äntligen något nyttigt!" (fullkorn) och så såg jag sedan "With love from Sweden!" på förpackningen. Hahaha. Så stereotypisk jag är ibland, tro det eller ej.

Sami fascineras av en humla.
Bunny är med (viktigt!)
Det finns verkligen oändligt många fina hus här omkring.
På väg till The Factory Shop.
Mina små fynd; teacup, sweets & knickers.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Och senare på Tesco


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar