lördag 19 oktober 2013

Det har blivit dags att fundera på bal-outfiten, iiiih!

Här är de klänningar jag just nu har markerat som favoriter. Jag vill ha något klassiskt stilrent snarare än galet och puffigt med massa bling. Jag gillar klänningar som har lite vintage-touch. De tre översta är mina top three options. Var först nervös att den röda skulle sitta fel men man kan faktiskt få den skräddarsydd såg jag nu. Från början ville jag ha något svart, blått eller turkost eftersom det blir fint till mitt röda hår och mina gröna ögon. Dock vet jag ju inte om jag fortfarande är rödhårig när balen väl blir av. Det är över ett halvår kvar tills dess. Om jag mot förmodan väljer en fluffig klänning, typ tyll, så tänker jag ha kängor till. Watch me roar. Håret kommer jag få klippa kort eftersom det är så slitet. Jag kanske bara skall locka det och sätta upp det lite fint med några nedfallande slingor. De flesta kommer gå till en frisör... får se hur jag gör. Mor och far min skall betala klänningen i alla fall. Sminket tänker jag definitivt fixa själv. No way att jag slösar pengar på det när jag faktiskt är hyfsat skillad och vet hur mitt ansikte fungerar. Jag tänker leta på mina favoritsidor - bland annat ASOS - efter fina håraccessoarer för de har alltid gulliga blomsterkronor och diadem. Det suger så hårt att vi inte får gå med någon på balen... Skall ta upp det till elevråde. Boring!
När det kommer till själva student-outfiten kommer jag nog köra på ganska simpelt. Vit klänning, strumpbyxor och inte allt för fancy skor. Håret kommer forever vara my biggest problem -.-'



The time has finally come to pick out my prom dress. I am so excited yet horrified because i will never be able to choose. I am definitly doing my make up myself but I am not sure what to do about my hair. I know I will both cut and colour it before then so let's hope it will become clear in time. I am looking for a dress that is somewhat simple and stylish but a part of me also wants to look like a princess. The top three ones are my current favourites so far. Especially the red one in the middle, but I am not too sure about the front of it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar