lördag 19 oktober 2013

En liten uppdatering ang hur mina akvarier ser ut för tillfället:)

Först syns Macys akvarium där jag precis satt in en ny grävlåda. Boxen som sanden kom i förra gången var toppenbra att ha jord i så jag är väldigt nöjd. Hon själv försökte klättra i den och börjar gräva redan när den stod på golvet medan hon var ute. Jag satte in henne i buren så hon skulle få börja greja direkt. Sedan dess har hon buffat runt i den med jämna mellanrum och överlag varit väldigt aktiv i buren. De båda har just nu en hel del rivet papper i burarna. Jag lärde mig på Wood Green i England att det är mycket smartare att ha eftersom det är dammfritt, billigt och djuren älskar det. Om ni vill prova rekommenderar jag dock kortare pappersremsor för att förebygga skador. Båda mina hampisar är helkära i pappers-ströet så det tänker jag definitivt fortsätta med. När pappa hörde att jag sökte en pappersförstörare så sade han att han har massor av rivet papper på sitt jobb. Jag har även sett säckar med sådant kastade i skolans containrar. Håll utkik! :)
Det är väldigt bra sysselsättning och underhållning för dem. Yuki sprang knappt i sitt hjul på hela kvällen när han först fått prova det - han var för upptagen med att gräva runt i pappret ^_^







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar