lördag 19 oktober 2013

I torsdags red jag för första gången på vääääligt länge.

Jag har inte ridit lektion regelbundet en-gång-i-veckan-style sedan jag gick i högstadiet. Jag har inte ridit över huvud taget på flera år. Så när jag nu anmälde mig till rida-fem-gånger-grejen skolans freeteam anordnar ihop med Munkedals Ridklubb förväntade jag mig en mjukstart. Haaaahaha mjukstart my ass. Blev inkastad i ett relativt avancerat hopp-pass med konstant galopp och snäva svängar. Dessutom på ett fruktansvärt segt och omedgörligt sto. GISSA OM JAG HAR ONT ÖVERALLT?! Inte nog med träningsvärk. Jag har dessutom både blåmärken och skavsår på ställen ni inte vill veta om. Jag ser redan fram emot nästa gång, men jag hoppas verkligen på en annan häst. Mina fötter åkte konstant för långt in i stigbyglarna och sådant är så störande. Kan bero på att man spänner knäna men shit, försök göra annat i den situationen säger jag bara... Saknar Lizzy och Lasse på FRK. Saknar hela FRK för den delen, och underbara ridläraren Marianne. Där snackar vi kvalitét, hängivenhet och lärande. Denna ridlärare var väldigt ung, i min ålder tror jag. Hennes inställning var "komigen, kasta dig in i elden direkt!" snarare än "du gör så mycket du känner att du är mogen för" vilket jag inte riktigt står bakom. Det är samma sak som att hoppa in i en grupp som är på fel nivå - lära sig ekvationer innan man kan plus och minus liksom. Men men, äntligen hästlukt igen. Äntligen benmuskler, nariga läppar, rykande andetag och rinnande svett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar