lördag 19 oktober 2013

Lite somriga bilder från dagens djurhusjobb.

Idag har varit en lång och fullspäckad dag. De nya ettorna skulle ha sin första djurhuslektion vilket betydde att jag var ansvarig för en stor drös mycket förvirrade tonåringar. De delades in i fyra grupper som jag i princip fick springa emellan i tvåhudra knyck medan jag försökte hjälpa dem att hitta rätt foder, djurslag, skålar, byggnader och allt där till. Samtidigt som de ville klappa alla djur, så klart, inklusive våra mycket hungriga ormar - yay. Det första majsormen gjorde när jag tog ut den var att slingra sig runt mitt face som en missanpassad turban. Cosy. När turen till slut var över efter ca två timmar var jag bokstavligt talat helt svettig, haha. Jag ber om ursäkt att jag inte skriver så mycket just nu men jag är inne på min femte praktikvecka för sommaren av totalt nio stycken så det blir en del att göra. Vi har två veckor i skolans djurhus varav jag gör min andra nu. Jag och hampisarna har flyttat in "för gott" på skolan i mitt gamla rum, men skall byta byggnad om ungefär en vecka på grund av en jäkla massa omständigheter. Det hus vi bodde i förra året skulle stängas igen så vi blev tvugna att önska rum i ett annat, vilket vi gjorde. Sedan fick vi reda på nu att det ändrats så vi som är här tidigare på praktik placerats i våra gamla rum. Då berättar Janne för mig att Frida fått rum där vi önskat medan jag har mitt gamla för tillfället eftersom det var såpass upptaget i Västergården (där vi bodde). Hur som haver skall det finnas två lediga rum bredvid varandra nästa vecka i det hus där vi vill bo. Eftersom jag och Frida båda skall ha två veckors (buu) ladugårdspraktik från och med nästa vecka flyttar hon in efter nästa helg och det passar ju bra. Rummen i vårt gamla hus är så mycket bättre, men jag slipper gärna mina pubertala, högljudda och sunkiga tonårskillar till grannar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar