lördag 19 oktober 2013

Oh my god, äntligen är jag fri från praktik! Hej mina kära!

So what's up, undrar ni. Vad är nytt i mitt ack så spännande liv? Vad gäller nu när skolan börjar och vardagen återvänder? Jo det är faktiskt så att en hel del nyheter smugit sig in i min lilla småstadstillvaro. Bland annat så har vi nya treor provning för studentmössor om knappt en månad. Tänka sig. Lilla Sannis är snart vuxen på riktigt. Nästan. Lite. *Tar paus och gör gröt*

Mmmh delicious. Varning för virrigt inlägg, som ni kanske märker. Mitt huvud är som en orkan just nu. Så mycket att tänka på. All kraft går i princip till att ha panik över en sak i taget.
Just nu försöker jag mest peppa mig själv till att plugga ikapp innan skolan börjar. Har faktiskt en pakt med en ny bestie, om nu pakt är det rätta ordet. Hon skall sluta röka och jag hejar på henne genom att kämpa med mina egna laster. Det vill säga få allt jäkla skolarbete gjort. Insert älgbröl.
Jag har bland annat lovat mig själv att läsa tio sidor om dagen i Les Miserables - en jättebra bok som dock är tung när man har koncentrationsproblem. Idag läste jag hela sjuttio sidor i den, så jag är grymt stolt över mig själv. För att få in lite av mitt vanliga gnäll kan jag ju nämna att jag legat underligt febrig i några dagar. Jo tjosan, inte bara febrig utan underligt febrig. En sådan där feber som liksom inte kommer tillsammans med några andra symtom på förkylning. Istället tog den med sig två andra polare. PMS och en miljard pyttesmå utslag på överkroppen. Uncool bro.
Jag tröstar mig i de dagliga stressanfallen med att tänka framåt. Och då snackar vi längre framåt än nästa vecka. Snart är det bokmässa igen och det verkar som att jag skall gå med far min, vilket säkerligen blir mysigt. Får hit tidigare nämnd bestie från utlandet, ungefär runt Halloween. Vet inte riktigt hur denna skall fira i år men Frida hakade på idén om att gå ut någonstans i Göteborg i alla fall. Utklädda naturligtvis.
Sedan har jag redan börjat kolla på julklappar åt folk även om jag är rätt jäkla luspank och det är flera månader kvar. Efter jul fyller jag 21. Helt mongo. När slutade jag vara 19? Det känns som den åldern där jag fastnat mentalt. Fast nja, mentalt är jag nog 82. Men det är den ålder där det känns som jag befinner mig. Har liksom inte hängt med. Dock försöker jag utvecklas little by little. En aspie som jag klarar inte riktigt av snabba svängar. Är inte typen som kastar mig in i något - inte heller vuxenlivet. Ack nej, där är jag en skiträdd tolvåring under sisådär tjugo lager sassypants
Vet ni vad förresten?! På tala om små steg. Jag har faktiskt ringt massor av läskiga telefonsamtal det senaste! Asus, Inet, Tandläkaren, Gymnasiekontoret och så vidare. Ännu en grej att vara stolt över faktiskt, med tanke på de stora problem jag alltid haft with le telephones.
Ugh, which reminds me, på tala om dator. Att tangentbordet som sagt gått sönder på något jävla vänster och jag -tamtamtam- måste betala lagningen själv eftersom Asus är cheap ass bastards med helt störda garanti-avtal. Orkar inte ens öppna upp den dörren just nu. Blir bara arg igen! Det är tur att morsan dejtar en computer wiz som eventuellt kan beställa delen och byta ut den. Let's hope so.
Alla extra kostnader i mitt liv kan ta sig i pungen. Unless they like that. Then they aren't allowed.

Mindre uppdateringar görs nu mera här:
Webstagram//Cafesinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar