lördag 19 oktober 2013

Tror jag börjar bli febrig för tredje gången på knappt två veckor.

Gud så många virus som verkar gå nu, but that's always the case när skolan börjar igen. Har legat med feber två gånger redan, och idag vaknade jag med en knölig hals. Det känns lite som om någon sticker in något vasst i dess vänstersida. Mumsigt.
Det är väldigt skönt att vara tillbaka i skolan. Det känns lättast att ta det i punktform så att jag snabbt kan återgå till att sova, gnälla och äta glass. Pappa vill övningsköra också men det känns inte så lägligt när jag vet att jag bara kommer vara en gnällande hög av pyjamas och bedhair.

  • Jag har börjat läsa Svenska 3, vilket jag trodde jag skulle slippa då jag har ett slutbetyg i Svenska C. Tydligen går kursen dock inte att översätta så som de tidigare gjort. Tur för mig att jag har bra kontakt med min gamla svenska & text-lärare så att han kan maila mina omdömen och så till den nuvarande läraren. Blir rätt tacksam om jag slipper göra om alla jobbiga tal och uppsatser jag tog mig igenom fas det var nerv wrecking.
    Jag ser faktiskt fram emot kursen i övrigt. Det är mycket språkhistoria och sådant verkar det som, vilket jag är intresserad av. Dessutom skall vi läsa en bok skriven utav en kvinnlig respektive manlig författare och analysera dem vilket jag tycker verkar aaaaskul. Tidigare har vi mest fått i uppgift att läsa böcker från en viss epok och se på samband med dåtidens samhälle vilket kan vara ganska segt. 
  • Vi har börjat en lång kurs i entreprenörskap, vilket jag såg fram emot tills jag insåg att vi inte kommer att gå igenom någonting om hur man startar ett eget företag. Dessutom bygger kursen i princip endast på grupparbeten. Someone stab me in the face so i don't have to go because of stabbed face.__.
  • Djurvård inom djurens hälso- och sjukvård 2 (långt ass kursnamn, i know) har börjat och jag är snart klar med den första uppgiften om zoonoser! Känner mig duktig och planerar att jobba järnet i denna kurs så att jag kan ta igen allt jag missade i del 1. Var ju sjukskriven väldigt mycket när vi läste den första, tyvärr.
  • Tack vare att pappa ringde och pratade med internatföreståndaren kanske det kommer lösa sig med boendeproblemen framöver. Hooooppas jag får bo i mina vänners korridor. Är så ensamt nu och jag kan inte slappna av riktigt.
  • INGA MER JÄVLA KOSSOR OCH PRAKTISK LADUGÅRD!
  • Lantbruk och häst skall stängas ner och ni har säkert sett massor av rubriker i tidningarna. Jag tycker det är en bra förändring då vi på djurvård varit lite ekonomiskt mobbade ett bra tag pga att t.ex. lantbruk kostar så fruktansvärt mycket. Nu kanske vi faktiskt kan få ordentliga burar till hamstrarna och ett helt omklädningsrum. Dock har alla "makthavande" skött situationen extremt dåligt och bara pang bom tagit ett beslut som påverkar de elever som redan går i ettan och tvåan. Det verkar dock nu som att i alla fall tvåorna får ta studenten här. Jag är lite osäker på hur det blir för de stackars 97:orna. Det kan inte vara lätt.
  • Vi har precis börjat både en hästkurs och en hundkurs med en hel del praktiska inslag, yay!
Min lärares gamla elvaåring Tim är så mysig att ha bredvid sig på lektionerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar