lördag 19 oktober 2013

Underbar feministisk parodi på en av vår tids vidrigaste låtar.

Första gången jag hörde och såg Robin Thicke's låt "Blurred lines" var jag i England. Varför upptäckte jag den? Jo för att sexåriga Saskia älskar den och ville se på den hela tiden. Och vad handlar den om? 
Jo men att kvinnor som säger nej egentligen menar ja, förstås. Om att man inte skall ta gränserna för sexuella övergrepp och trakasserier för seriöst. Att även så kallade good girls vill ligga med män. Alla män. Hela tiden. Speciellt sångaren själv eftersom han är sååå fantastiskt sexig och oemotståndlig. Gudskomplex någon? Det gör mig så jävla förbannad att den stigit så i topplistorna. Tyvärr är melodin catchy och få personer lyssnar på vad den faktiskt handlar om. Att se Saskia stå i vardagsrummet och försöka härma brudarna i videon gjorde extra ont i hjärtat på mig. Som tur är har jag kommit över en helt amazing parodi kallad "Defined lines". Dessa amerikanska collegestudenter fick precis som jag nog av skiten och gjorde en låt om hur de ska fucka upp mansvärlden. Underbart. Parodin hittar du längst ner i detta inlägg. Originalvideon hittar du >>här<< för jag tänker inte lägga upp avskummet på min blogg.




Grrr... Dö gubbjävel.



Check out this awesome feminist parody of Robin Thicke's "Blurred Lines".

1 kommentar:

  1. Heja dig! Jag håller med dig till tusen! Världen behöver fler som dig och dom som gjort parodivideon!

    SvaraRadera