lördag 30 november 2013

Ger Boktjuven av Markus Zusak en nystart.

Jag började nämligen att lyssna på den som ljudbok för kanske ett halvår sedan, men eftersom det bor en del tyska karaktärer inför dess pärmar krävs ju en uppläsare som klarar av detta. Which he did not. Varje gång de pratade på tyska lade han till med någon extremt tillgjord röst som inte egentligen har något med det tyskas språket att göra. Jag fick ge upp den för jag insåg att det skulle påverka vad jag tyckte om själva historien. När jag var på bokmässan det här året hittade jag den svenska utgåvan av boken på något sådant där ta-fyra-pocket-för-hundra-kronor-ställe. Självklart kunde jag inte hålla mig, hehe. Så nu har jag börjat läsa den på svenska. Jag har inte kommit mer än kanske tio sidor men jag älskar den redan. Språket är så underbart poetiskt, utan att det blir jobbigt pretto. Sedan älskar jag att själva historien berättas av döden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar