lördag 16 november 2013

Jo så blev jag ju trampad av en häst också. Inga brutna ben, puh!

Jag orkar inte dra hela långa historien bakom varför jag inte hade stålhätta just den här dagen, men universum verkar digga ironi - så självklart var det just då jag blev trampad. Jag har hållt på med pollar sedan jag var 11 år, och aldrig tidigare skadat mig bortsett från när jag ramlat av medan jag var riktig nybörjare. Dessutom rörde det sig om de sista minuterna innan lektionen slutade, när jag släppte in hästen i boxen. Hon var lite grinig för att vi ryckt manen på henne. Hemsk syssla måste jag säga, även om de inte är lika hårömma som vi ser det verkligen ut som djurplågeri. Men ja, denna kunskap ingår i kursbetyget.
Det gjorde saaaatans ont, men röntgen konstaterade att det endast är mjukdelsskador. Efter några dagar hoppandes på kryckor kan jag nu gå igen. Foten är bara öm och set förjävlig ut. Nåja, life goes on ^_^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar