måndag 4 november 2013

Svar till en läsare: Vilken hårfärg?

"Din hårfärg är grymt snygg! Vad är det för någon?"
// Pernilla 


Ja du, det är en väldigt bra fråga. Jag färgade med henna i många år, och det är nog mestadels den som fortfarande sitter i. Denna typ av färg är extremt svårt att bleka bort så just nu försöker jag få det att växa ut istället. Det var ungefär 3-4 månader sedan jag använde henna nu. Resultatet har blivit ett ganska torrt hår som dock behållit det mesta av färgen bortsett från den utväxt som skapats. Jag behandlar det med inpackning ca en gång i veckan får att hålla det "levande". Nu har jag även färgat över det en gång med en kopparblond hårfärg från Loréal för att täcka den fula blonda utväxten med en 
någorlunda ljus nyans. Henna-färgen jag använde/r mig av är kopparröd från Herbique. Jag har även provat andra färger innan så jag lägger upp ett par av dem här, med bilder på hur det såg ut när jag använde mig utav dessa. Tänk på att det finns både för- och nackdelar med henna. Det är otroligt skonsamt för håret och sitter i länge, men man bör vara säker på att man vill vara rödhårig ett bra tag, då blekning är ganska så no-no.

2 kommentarer:

  1. Dessa skulle passa dig :) http://blackmilkclothing.com/collections/leggings/products/deathly-hallows-leggings

    SvaraRadera