lördag 18 januari 2014

Fun fact: Kroppshår och smink går hand i hand!

Jag är så oändligt trött på människor, främst kvinnor faktiskt, som gnäller om att de faktiskt vill raka benen för de tycker om att sminka sig, känna sig kvinnliga och göra sig fina. Först och främst - det faktum att någon annan har håriga ben påverkar dig 0% så länge du nu inte ligger med dem, and guess what, det behöver du inte. Secondly, smink och skönhet krockar inte med håriga ben på en enda liten fjuttig nivå. Thirdly, hur patetiskt är det inte att definiera kvinnlighet i två fack där det ena innebär att man sminkar sig och det andra att man är hårig (och ful?). Man ändras 0% som person när man sminkar sig. Det säger INGENTING om hur feminin jag är eller inte är. Jag har alltid varit en tomboy (med undantag för min tidiga barndom) och ändå alltid tyckt om att sminka mig. Varför? 1. För att det är roligt, 2. För att det piggar upp mig när jag har en dålig dag 3. För att JAG KÄNNER FÖR DET IBLAND.
Jag rockar nu mer naturliga ben tillsammans med mitt färgstarka läppstift och jag har aldrig mått bättre med mig själv. Jag gick genom skolkorridoren här på internatet här om dagen och kände hur vinddraget fick håren på benen att fladdra. Det kittlade lite, och jag stod där i mörkret och fnissade för mig själv. Tänk så mycket man missar när man bara upprepar en handling (här rakning) mekaniskt utan att utforska den motsatta sidan.

Vill du raka benen? Good for you? Vill du inte? Good for you? Vill du köra the face of al natural? Good for you? Vill du sminka dig med 45 lager? Good for you (but probably not your skin)!

PS. Personen på bilderna nedan är SAMMA PERSON med SAMMA egenskaper men FÖRE OCH EFTER smink. Vilket otroligt fenomen, va?!


Och lite benporr till mina fans:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar