söndag 26 januari 2014

Jag skulle behöva lite människobränsle.

Så att jag slipper gå på tom tank som jag gör just nu. Så att jag inte kör av vägen och blir liggande i diket tills det växer saker på mig. Blä. Jag har inte kunnat äta idag. Sitter och tuggar på havrefras med mjölk, utan något på. Smakar ingenting, men det gör inget. För idag tycks ingenting smaka någonting. Jag är så fruktansvärt trött. Inte en trötthet som märks i ögonen eller armarna eller fötterna. En trötthet som sitter i bröstet och som knutor i ryggen. Tiden räcker inte till för allt som borde göras. Bokstavligen. Och jag räcker inte heller till. Räcker inte till någonting. Kryper ner under värmefilten jag fick när jag fyllde år. Du och jag filten, vi förstår varandra. Vi ligger här en stund. Andas andas. Imorgon börjar allt om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar